Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można składać w formie:


  • pisemnej i ustnej:

       - w Punkcie Obsługi Interesanta (pokój nr 9, parter)
         ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 12/14, 43-190 Mikołów
       - w Oddziale Administracyjnym (pokój nr 41, II piętro)
         ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego 12/14, 43-190 Mikołów

  • elektronicznej:

    e-mail: administracja@mikolow.sr.gov.pl

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków

 
  • Do przyjmowania skarg i wniosków wniesionych na piśmie wskazuje się pracowników Biur Podawczych Sądu.
  • Do przyjmowania skarg i wniosków wnoszonych za pomocą środków komunikacji elektronicznej wskazuje się pracowników Oddziału Administracyjnego Sądu.
  • Do przyjmowania skarg i wniosków wnoszonych ustnie do protokołu wskazuje się pracowników Oddziału Administracyjnego, a  w uzasadnionych przypadkach także pracowników Biur Obsługi Interesantów Sądu.
  • Stosownie do przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U.2019.52 j.t. ze zm.):
 
(art. 41b)

 

§ 1

Organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczących działalności sądu, jest Prezes Sądu.

 

§ 2.

Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu okręgowego i sądu rejonowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu okręgowego. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu apelacyjnego i sądu okręgowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu apelacyjnego.

 

§ 3

Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności prezesa sądu rejonowego jest prezes sądu okręgowego, działalności prezesa sądu okręgowego - prezes sądu apelacyjnego, a działalności prezesa sądu apelacyjnego - Krajowa Rada Sądownictwa.

 

§ 4

Prezes sądu apelacyjnego, w terminie do końca kwietnia każdego roku, informuje Ministra Sprawiedliwości o nieprawidłowościach stwierdzonych w wyniku rozpatrzenia skarg przez prezesów sądów działających na obszarze apelacji.


Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw:

 

Prezes Sądu Rejonowego w Mikołowie

SSR Urszula Jachowska-Szrubarz

rozpoznaje skargi i wnioski, które dotyczą pracy Wydziałów: II Karnego, III Rodzinnego i Nieletnich, VI Wykonywania Orzeczeń; Samodzielnej Sekcji ds. Wykroczeniowych przy Wydziale II Karnym, I Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej, Punktu Obsługi Interesantów, Biura Podawczego oraz działań administracyjnych, finansowych i organizacyjnych jednostki, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, mailowym lub osobistym terminu i godziny spotkania w Oddziale Administracyjnym, w środę w godz. 11:00-13:00.


Wiceprezes Sądu Rejonowego w Mikołowie

SSR Katarzyna Klisz

rozpoznaje skargi i wnioski, które dotyczą pracy Wydziałów: I Cywilnego,  IV Pracy,  V Ksiąg Wieczystych oraz Komorników Sądowych przy Sądzie Rejonowym w Mikołowie, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym, mailowym lub osobistym terminu i godziny spotkania w Oddziale Administracyjnym, w każdy czwartek 11:00 - 13:00.


Sekretariat Prezesa

43–190 Mikołów, ul. Wyszyńskiego 12/14
tel. 32 7846 103
tel./fax 32 7846-104
e-mail: prezes@mikolow.sr.gov.pl

Rejestr zmian dla: Skargi i wnioski

Podmiot odpowiedzialny:
Sąd Rejonowy w Mikołowie
Wytworzył:
Dyrektor Sądu Rejonowego w Mikołowie
Opublikował:
Katarzyna Adamczyk
Dokument z dnia:
2019-09-27
Publikacja w dniu:
2019-09-27
Opis zmiany:
b/d